Medewerker Salesondersteuning 

Regio Valkenswaard/Eindhoven-  40 uur

 

Naam:                   Frans Hendrikx

Woonplaats:          Leusden

Leeftijd:                 44 jaar

 

Frans als persoon

 

Frans is 44 jaar en met zijn 2 kinderen van 6 en 8 jaar woonachtig in Leusden. Zijn vrije tijd brengt hij graag door met hen, vrienden en familie. Daarnaast is hij coach van het voetbalelftal van zijn zoontje, is hij graag in de buitenlucht te vinden, sportief aangelegd (verleden erg actief op gebied van voetbal & tennis) en houdt hij erg van koken. Dat laatste is echt zijn rustpunt van de dag.

 

Anderen zullen hem omschrijven als een graag geziene persoon in gezelschap bij wie ze altijd terecht kunnen. Zelf omschrijft Frans zich als een rustig persoon met een luisterend oor en oplossingsgericht, sportief, iemand met wie je kunt lachen/gezellig, resultaatgericht en een vertrouwenspersoon.

 

Frans is prive trots op zijn kinderen, vrienden & familie, zijn nieuwe koopwoning en het leuke leven dat hij heeft. En op werkgebied, waar hij nu staat, zijn klantcontacten en de reikende hand & het luisterend oor die hij hun altijd heeft mogen bieden en de succesen die hij op salesgebied heeft mogen boeken.

 

Frans komt van oorsprong uit een familie met een nauwe band met de luchtvaart met een vader die 25 jaar als piloot heeft gewerkt maar ook een broer, tante en zijn ex die hierin werkzaam zijn. Als mij zou vragen om een type piloot te omschrijven dan kom ik uit op Frans. Hij heeft een representatief, goodlooking, jeugdige, sportieve jongensachtige uitstraling. Een frisse verschijning, netjes gekleed. Daarnaast maakt hij op mij een vriendelijke, rustige, serieuze en correcte indruk maar zie ik hem ook voor me als gangmaker op een feestje.  

 

 

                        Zijn loopbaan in vogelvlucht

 

Als kind uit een luchtvaartfamilie had Frans als kind voor ogen dat hij later piloot zou worden. Deze wens hield echter niet lang stand. Frans volgde na het behalen van zijn MAVO diploma de MBO opleiding Detailhandel Mode omdat tijdens zijn bijbaantjes in de detailhandel zijn interesse voor mode was gewekt en de ambitie had om in de toekomst een sales baan te gaan vervullen binnen deze branche. Na het behalen van zijn diploma lagen de banen echter niet voor het oprapen. Hij werd door een vriend van de familielid benaderd om bij het Sinai centrum te komen werken in de functie van Verzorgende/ Allrounder/Horecamedewerker en is vervolgens een jaar als Bedrijfsleider werkzaam geweest in de horeca.

 

In 2005 deed zijn eerste salesbaan zijn intrede. Bij Infoscan waar Frans bijna 5 jaar werkzaam is geweest in de verkoop van beursstands en presentatiesystemen aan bedrijven die aan een beurs wilde deelnemen. De fous lag hierbij met name op new business. Het was een goede, rijke tijd waarin zijn potentiele klanten hoge budgetten hadden op te besteden. Na 5 jaar was hij als jonkie op de arbeidsmarkt erg benieuwd naar een andere manier van salesbedrijven.

 

Frans werd door klant APR Groep gevraagd om bij hen te komen werken waar zijn werk bestond uit het binnenhalen van opdrachtgevers waarvoor APR een artikel mocht schrijven. Zijn werkzaamheden bestonden met name uit harde telefonische verkoop met echt het doordrukken van opdrachten. Dat laatste pastte niet bij Frans waardoor hij de overstap maakte naar Eiffinger.

 

Echt een prachtig bedrijf met leuke collega’s en klanten maar vanwege de sterke bedrijfsnaam verkochten de producten (behang en raambekleding) zich vanzelf zonder enige inspanning. Zeker in vergelijk met zijn voorgaande baan gaf deze manier van verkoop voor Frans niet de voldoening en uitdaging die hij zocht in een sales baan.

 

Bij Fetim Group, een totaal concept op het gebied van wooninterieur, kreeg Frans de kans om zich als Accountmanager in de sanitair branche (Haceka) te richten op speciaalzaken en luxe showrooms omdat het bedrijf een nieuwe koers wilde varen met de nadruk op een luxer segment klanten in plaats van enkel de doe het zelf zaken. Frans was hierbij verantwoordelijk voor het aanboren van nieuwe relaties in Noord en Zuid Holland en vervolgens het relatiebeheer.

 

Door een reorganisatie werden alle zusterorganisatie gesloten en verhuisde het hele bedrijf richting Amsterdam. 90 collega’s werden ontslagen maar Frans ontsprong de dans. Wel werd hij verantwoordelijk voor een breder productassortiment waaronder ook raamdecoratie en houten vloeren. In zijn ogen werd het daardoor rommelig en was er steeds meer sprake van eilandjesvorming. Het was niet meer het bedrijf waarvoor hij had gekozen en na 5 jaar besloot hij op zoek te gaan naar een nieuwe baan.

 

Deze vond Frans bij Cikam waar hij na een goed gesprek volvarend aan de slag ging. De branche passte echter totaal niet bij hem. Hij maakte de overstap naar Veneta Raamdecoratie waar Frans ook bijna 5 jaar werkzaam is geweest. Bij zijn start in 2016 werkte er 25 mensen en was hij de 6e adviseur en na 4,5 jaar waren er al 200 mensen en 27 adviseurs in dienst en nu werken er zelfs 400 mensen en 130 adviseurs. In de functie van Verkoopadviseur bezocht hij consumenten die online een afspraak hadden ingepland voor een advies aan huis. Voor Frans was deze B-to-C verkoop nieuw maar wel zeer afwisseld. Het was de bedoeling dat na een advies de deal direct in de woonkamer van de consument werd gesloten en dat ging Frans met een maandomzet van € 100.000 goed af.

 

Frans vindt het geweldig om te zien hoe het bedrijf zo succesvol is door het maatwerk advies, scherpe prijzen en goede recencies. Het ging echter ook gepaard met veel nieuwe instroom en uitstroom en een erg harde werkdruk met 5 huis aan huis bezoeken per dag en harde targets. In combinatie met een jong gezin, zijn toenmalige vrouw die als stewardess met onregelmatige tijden en het niet kunnen terugvallen op (schoon)ouders was dit niet meer goed te combineren. Frans koos voor een baan in een rustiger vaarwater om maakte de overstap naar B&C Raamdecoratie.

 

In de functie van Accountmanager was hij hier verantwoordelijk voor de B-to-B verkoop van raamdecoratie aan ruim 250 klanten die zijn onderverdeeld in brons, zilver, goud en premium. Deze klanten waren veelal aangesloten bij een inkooporganisatie. Ook hield hij collectieprestaties bij het ETC Design centrum en was hij verantwoordelijk voor uitbreiding van de Shop in Shop presentaties bij detaillisten.

 

Door de scheiding met zijn ex 3 jaar geleden, de 50:50 zorg voor zijn kinderen, het 3 keer verhuizen in 2 jaar tijd en het overlijden van beide ouders dat hij nog niet verwerkt had, belande Frans in november in een burn out. Hij wilde uit de sales. ging op zoek naar begeleiding, werkte aan zichzelf en besloot meer voor zichzelf te gaan kiezen en een betere balans in zijn prive leven met de zorg voor zijn 2 kinderen aan te brengen. Met deze intentie ging hij 1 mei officieel uit dienst en startte Frans op dat moment in de functie van Horecamanager bij een golfclub bij hem in de buurt.

 

Op dat moment werd deze club net gepacht door nieuwe eigenaren en werd het restaurant ook toegankelijk voor externen. Frans is hierbij verantwoordelijk voor de voorzijde; dus de bar, het restaurant en de evenementen waarbij hij ook nog een team van 8 collega’s aanstuurt. Een erg leuke werkomgeving maar waar hij eerder duidelijk de voorwaarde had gesteld enkel tussen 09.00 en 17.00 te willen werken, werkt dat in de praktijk helaas niet zo. Het restaurant zit zowel met de lunch als voor het diner vrijwel altijd vol en heeft openingstijden tot 23.00. Daarnaast mist Frans het werken in de sales, en de interieurbranche. Ondanks dat hij niet actief aan het solliciteren is, enthousmeerde jullie openstaande vacature Frans direct toen ik hem benaderde.

 

 

Match met de vacature & beschikbaarheid

 

 

In een toekomstige baan hecht Frans waarde aan de volgende aspecten:

  • Rust en vrijheid in een functie van Accountmanager.
  • Advieswerk, oplossingsgericht meedenken met klanten.
  • Aanboren van nieuw relaties met de intentie tot het aangaan van een langdurige relaties.
  • In de interieurbranche.
  • Samen met een werkgever vanuit visie werken bouwen aan organisatie.
  • Kunnen sparren met een leidinggevende en collega’s.
  • Een no nonsens, open bedrijfscultuur.
  • Goede balans werk en prive.

 

In alles aspecten voldoet jullie openstaande vacature hier aan.

 

Frans voldoet op alle aspecten aan jullie openstaande vacature. De meeste functies heeft hij vervuld binnen de regio van Rotterdam tot aan Den Helder. Hij heeft ruime saleskennis binnen jullie branche en dat in zowel B-to-B relatiesbeheer als new business. In de detailhandel en met hotelketens. Of hij vernieuwend genoeg is voor jullie ingaande koers kan ik niet beoordelen. Er komt wel echt een verschijning binnen met een zekere charisma.

 

Frans geeft de voorkeur aan een dienstverband van 36 uur. Met zijn ex heeft hij co ouderschap en zijn de kinderen iedere maandag en dinsdag en om de week op vrijdag t/m zondag bij hem. Op maandag gaan ze naar de BSO en op vrijdag zijn ze tot 17.00 bij zijn ex maar op dinsdagmiddag haalt hij ze om 14.00 op van school en is deze middag dan graag vrij. Qua uren oogt hij daardoor mogelijk wat minder flexibel maar zijn kinderen zijn nou eenmaal zijn alles en hij is gewend om ook in de avonduren eventuele administratie nog bij te werken.

 

Hij weet dat hij in salaris enigszins zal moet zakken maar is daartoe bereid. Beschikbaarheid is in overleg met zijn huidige werkgever maar zal niet langer zijn dan een kalendermaand. Frans kijkt uit naar een persoonlijke kennismaking.

Beschik je over een MBO opleiding (in bij voorkeur een technische studierichting), heb je technische affiniteit, werkervaring in een administratief ondersteunede functie met klantencontacten en ben je fulltime beschikbaar? Voor een Benelux verkoopkantoor in de regio Valkenswaard/Eindhoven komen we dan graag met je in contact.

WAT GA JE DOEN?

Onze opdrachtgever met diverse verkoopkantoren in Europa is ter administratieve- en klantondersteuning van de Salesmanager Benelux op zoek naar ondersteuning. Je komt te werken in een hecht klein team van 4 personen in een afwisselende functie waarbij je internationaal klantencontact hebt met Benelux klanten en nauwe contacten onderhoudt met het hoofdkantoor in in Italië. Intern is de voertaal Nederlands, richting klanten en het hoofdkantoor veelal Engels.

Deze contacten vinden veelal telefonisch plaats omdat onze opdrachtgever veel waarde hecht aan persoonlijke contacten. Het takenpakket dat je uitvoert bestaat o.a. uit:

  • Het opstellen van offertes, orderinvoer en opvolging.
  • Het beantwoorden van klantvragen.
  • Het bestellen van onderdelen.

Voor deze functie is technische affiniteit erg belangrijk zodat je na een intensieve inwerkperiode optimaal mee kunt denken over klantvragen en probleemoplossingen. Het betreft een veelzijdige functie binnen een organisatie waar de focus op kwaliteit ligt boven kwantiteit.

WAT BRENG JE MEE?

  • MBO opleiding. Een technische opleiding heeft de voorkeur.
  • Technische affiniteit & inzicht.
  • Ervaring in een administratief ondersteunende functie met klantcontacten.
  • Klantgerichte vaardigheden, het zien van kansen.
  • Leergierig ingesteld.
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Bij voorkeur bekend zijn met het werken in een CRM systeem.
  • Beschikbaarheid van minimaal 38 uur (ben je parttime beschikbaar dan heeft solliciteren op deze vacature geen zin)
  • Het prettig vinden om in een klein team te werken.
  • Woonachtig binnen de regio Eindhoven/Valkenswaard.
  • Voor deze vacature is het belangrijk dat je echt op zoek bent naar een baan voor onbepaalde tijd omdat het echt enige tijd duurt voordat je op de hoogte bent van de specifieke vakkennis.

WAT MAG JE VERWACHTEN?

  • Een veelzijdige fulltime functie (08.00-17.00) binnen een kleinschalig team met een gemoedelijke werksfeer.
  • Bij een werkgever met de combinatie internationaal en het karakter van een kleinere organisatie waarin je je energie en ideeën optimaal kwijt kunt.
  • Uiteraard treed je vanaf dag 1 in dienst bij onze opdrachtgever. Match voor JOU faciliteert de werving & selectie procedure.

Aanvullende vragen? Neem contact met ons op!

 

Match voor JOU. 100 % focus op JOU. Omdat JIJ telt!